2ちゃんねる ★スマホ版★ ■掲示板に戻る■ 全部 1- 最新50  

■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています

【copypasta】海外のコピペやミームを和訳するスレ

1 :名無しさん@英語勉強中:2013/11/02(土) 13:03:05.43
このスレは海外のネット文化であるcopypasta(コピペ)などのインターネットミームを日本語に訳していくスレッドです。

・役に立ちそうなサイト
http://knowyourmeme.com/    色々なミームやコピペが掲載されているサイト

2 :名無しさん@英語勉強中:2013/11/02(土) 13:06:46.15
http://knowyourmeme.com/memes/navy-seal-copypasta
ネイビーシールズコピペ

(原文)
What the fuck did you just fucking say about me, you little bitch?
I’ll have you know I graduated top of my class in the Navy Seals, and I’ve been involved in numerous secret raids on Al-Quaeda,
and I have over 300 confirmed kills. I am trained in gorilla warfare and I’m the top sniper in the entire US armed forces.
ou are nothing to me but just another target. I will wipe you the fuck out with precision the likes of which has never been seen before
on this Earth, mark my fucking words. You think you can get away with saying that shit to me over the Internet? Think again, fucker.
As we speak I am contacting my secret network of spies across the USA and your IP is being traced right now so you better prepare
for the storm, maggot. The storm that wipes out the pathetic little thing you call your life. You’re fucking dead, kid. I can be anywhere,
anytime, and I can kill you in over seven hundred ways, and that’s just with my bare hands. Not only am I extensively trained in unarmed
combat, but I have access to the entire arsenal of the United States Marine Corps and I will use it to its full extent to wipe your miserable
ass off the face of the continent, you little shit. If only you could have known what unholy retribution your little “clever” comment was about
to bring down upon you, maybe you would have held your fucking tongue. But you couldn’t, you didn’t, and now you’re paying the price,
you goddamn idiot. I will shit fury all over you and you will drown in it. You’re fucking dead, kiddo.

3 :名無しさん@英語勉強中:2013/11/02(土) 13:07:27.84
(和訳)
リトルビッチが今俺になんていいやがった?
教えてやるが俺はネイビーシールズスクールをトップで卒業し、
凄まじい数のアルカイダの襲撃に巻き込まれ確認されただけで300人ぶっ殺したんだが?
ゴリラとの戦いで鍛え上げられ、アメリカ軍最強のスナイパーとなった俺なんだが?
お前は他の標的と同じく俺にとってカス以下。
お前を地球の歴史上誰も見たことがないような正確さで消し去ってやる。
俺の言葉を注意して見ろよ。
俺をバカにしたままインターネット上から逃げられると思ってるんだろ?
考え直したほうがいいぞクソ野郎。俺はこうしている今も国中のスパイに連絡を取り
お前のIPアドレスを追跡してもらっている。嵐に備えるんだな。ボケ。
その嵐はお前が「自分の人生」とか呼んでる哀れでちっぽけなものなんか簡単に消し去ってしまうからな。
お前完全に死んだわ。クソガキ。俺は好きなとき、好きな時間、そして700以上の中から好きな方法で
お前を殺すことができる。素手のままでな。もちろん俺の熟達した格闘技術だけじゃなく、アメリカ海軍の兵器庫にアクセスし、
それを限界まで使ってお前のケツを大地の表面上から消去することもできる。
お前がお前自身の「お利口な」コメントのおかげでどのような報いを受けるか予想できるだけの脳みそがあれば
コメントするのを控えることができただろう。でもお前はできなかった。お前は代償を支払うことになる。クソバカが。
お前の周囲にクソをぶちまけておぼれるがいい。お前完全に死んだわクソガキ

4 :名無しさん@英語勉強中:2013/11/02(土) 13:11:29.38
(解説)
元ネタはOPERATOR CHANという軍事関係の掲示板の書き込みらしい。
4chanの名無しの一人が書き込みをした後ネット上に広まった。
文章の中にある「ゴリラ」は「ゲリラ」の書き間違いらしい。

5 :名無しさん@英語勉強中:2013/11/02(土) 13:23:43.44
http://creepypasta.wikia.com/wiki/AND_THEN_A_SKELETON_POPPED_OUT

(原文)
WARNING: IF YOU HAVE A HEART CONDITION DO NOT READ THIS.
YOU WILL DROP THE FLOOR, FLOPPING LIKE A FISH,
WHILE CLENCHING YOUR HEART SEEING AS YOU ARE HAVING A HEART ATTACK.
ALSO: IF YOU HAVE A SENSITIVE ANUS DO NOT READ THIS; THE BRICK YOU SHAT WILL BE PAINFUL.

A FEW YEARS AGO A MAN WAS WALKING DOWN A ROAD BECAUSE HIS CAR BROKE DOWN AND HE SAW A CAR COMING UP
BEHIND HIM SO HE STUCK OUT HIS THUMB TO HITCH HIKE AND THE CAR STOPPED AHEAD OF HIM. HE RAN UP TO THE PASSENGER SIDE AND OPENED THE DOOR. WHEN HE OPENED THE DOOR A SKELETON POPPED OUT

(和訳)
警告:心臓に問題を抱えている人はこの文章を読まないでください。
床に転げ落ち魚のようにビチビチ動くことになってしまうでしょう。
その場合、自分の胸をガシッと掴んで周囲の人に心臓麻痺だと伝える必要があります。
また、敏感な肛門をお持ちの方も読むのを控えてください。レンガの上に座るのは痛いでしょうから。

数年前、一人の男が車が壊れたので道路を歩いていると、一台の車が後ろからやってくるのを発見し、
親指を突き出してヒッチハイクをすると、車は彼の前で止まってくれた。彼な助手席のほうに走り、扉を開けると、
中から骸骨が飛び出してきた!

(解説)
creepypasta(怖いコピペ)の一種だが、あまりにありがちで稚拙な内容なので、ネタや釣りに使われる。

6 KB
■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています

★スマホ版★ 掲示板に戻る 全部 前100 次100 最新50

read.cgi ver 05.02.02 2014/06/23 Mango Mangüé ★
FOX ★ DSO(Dynamic Shared Object)